Informacja PGE Dystrybucja S.A. dotycząca ostatnich masowych awarii i możliwości uzyskania bonifikaty
717Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że awarie infrastruktury elektroenergetycznej należy zgłaszać pod numerem alarmowym 991 lub numerem dla aglomeracji warszawskiej 22 340 41 00. Dodatkowo zgłaszanie braku zasilania lub innych problemów z napięciem możliwe jest przy użyciu aplikacji „991 Assistant PGE Dystrybucja”.
Serdecznie prosimy o niewysyłanie maili lub pism ze zgłoszeniem awarii. Taka korespondencja przechodzi proces rejestracji i do odpowiedniej komórki dociera dopiero po kilku dniach. Taki czas przedłuża weryfikację zgłoszeń awaryjnych.
Po przejściu w ostatnich dniach orkanu w sieciach elektroenergetycznych PGE Dystrybucja wystąpiły poważne uszkodzenia infrastruktury, których efektem są rozległe awarie masowe i związane z nimi przedłużające się braki w zasilaniu naszych Odbiorców. Proces przywracania dostaw energii elektrycznej zakłada jej przywracanie od głównych linii przesyłowych do obwodów zasilających gospodarstwa domowe na niskim napięciu z uwzględnieniem w pierwszej kolejności zgłoszeń zagrożenia życia. Z przykrością informujemy, że biorąc pod uwagę rozległość i nagromadzenie szkód, przywracanie dostaw energii elektrycznej do odbiorców mogło się wydłużyć zdecydowanie ponad standardowy czas takich działań. W przypadku gdy przerwa w dostawie energii przekroczy dopuszczalny czas jej trwania, Odbiorcy przysługuje prawo otrzymania bonifikaty.
Zgodnie z § 40 ust. 5 p.1 i 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 04.05.2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późniejszymi zmianami), dopuszczalny czas trwania jednorazowej przerwy nieplanowanej nie może przekroczyć 24 godzin, zaś łączny czas trwania przerw w ciągu roku nie może przekroczyć 48 godzin.
Sposób określenia kwoty przysługującej odbiorcy bonifikaty określa § 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1200 wraz z późniejszymi zmianami) - link do rozporządzenia
- Klienci posiadający umowę o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej mogą złożyć wniosek o udzielenie bonifikaty do OSD osobiście w siedzibie Rejonu Energetycznego lub wysłać na adres Wydział Usług Dystrybucyjnych PGE Dystrybucja Oddział Warszawa RE Pruszków ul. Waryńskiego 4/6, 05-800 Pruszków.
- Wniosek do uzupełnienia można znaleźć pod adresem: https://pgedystrybucja.pl/content/download/249/file/Wniosek_o_udzielenie_bonifikaty.pdf .
Za niedogodności związane z przerwami w dostawach energii elektrycznej bardzo przepraszamy, zapewniając, że dokładamy wszelkich starań, aby korzystanie z naszych usług przebiegało w sposób możliwie niezawodny. Zdajemy sobie sprawę z niedogodności wynikających z braku zasilania, ale zapewniamy, że wszystkie nasze działania ukierunkowane są na poprawę pewności zasilania i minimalizację przerw w dostarczaniu energii elektrycznej.
Dodatkowo informujemy, że w sieci zasilającej mogą występować, z przyczyn niezależnych od OSD, nieprzewidziane, krótkotrwałe zakłócenia w dostarczaniu energii elektrycznej, wynikające z działania automatyki sieciowej (EAZ) i przełączeń ruchowych. Jest to normalny stan pracy sieci elektroenergetycznej. Zgodnie z §4 pkt.2.2 „Regulaminu wykonywania umów kompleksowych PGE Obrót S.A.” operator sieci dystrybucyjnej nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikające z działania EAZ lub czynności łączeniowych.
Zespół RE Pruszków