Gordonki
455Nazwa warsztatów wywodzi się od postaci Edwina Gordona – amerykańskiego muzyka jazzowego, a także pedagoga i psychologa muzyki. W trakcie swojej działalności naukowej opracował koncepcję edukacji muzycznej, w której porównywał naukę muzyki do nauki mówienia. Jak wiadomo dzieci uczą się mówić, obserwując swoich opiekunów. Opanowują reguły rządzące używaniem mowy zanim poznają zasady gramatyki czy też posiądą umiejętność pisania. Podobnie jest z muzyką. Umuzykalnienie metodą Gordona we wczesnym etapie rozwoju dziecka wspomaga jego wszechstronny rozwój i kształtuje proces rozumienia muzyki.
Zajęcia dla maluchów prowadziła Gaja Niedźwiedź. Ich niesamowicie żywa forma spodobała się najmłodszym. Była to nauka poprzez zabawę. Animatorka posługiwała się śpiewem przez cały czas trwania zajęć, korzystając z prostych instrumentów muzycznych – grzechotek, bębenków – oraz innych rekwizytów. Wszystkie te elementy są jednakowo ważne w koncepcji edukacji muzycznej Gordona. Oprócz zmiennych tonacji, rytmów i instrumentów bardzo ważny jest też ruch towarzyszący muzyce. Nie mogło więc zabraknąć klaskania, ruchów ramion i tułowia. Rodzice aktywnie włączyli się w zabawę razem ze swoimi pociechami.
Wszyscy uczestnicy w pozytywnych nastrojach podziękowali prowadzącej za jej zaangażowanie i wysiłek włączony w prowadzenie warsztatów.
Warsztaty zorganizowane przez sołtysa i Radę Sołecką Reguł zostały sfinansowane z funduszu sołeckiego.
Zobacz także
(1-5 lipca, w godz. 10.00 - 14.00).
(17 grudnia, godz. 17.30).
(03 grudnia, godz. 18.00).