17.10.2022 12:10

Koncert Kayo Nishimizu

57
Kolejny z jesiennych "Michałowickich Wieczorów z Muzyką Klasyczną" poświęcony był Fryderykowi Chopinowi. Za fortepianem usiadła wybitna pianistka Kayo Nishimizu, która dla Chopina przeprowadziła się z Japonii do Michałowic.
Kolejny koncert w ramach "Michałowickich Wieczorów z Muzyką Klasyczną" to prawdziwa uczta chopinowska. Za klawiaturą fortepianu usiadła wybitna pianistka Kayo Nishimizu, która z miłości do muzyki Fryderyka Chopina z odległej Japonii sprowadziła się do Polski przeszło 35 lat temu. Co ważniejsze od wielu lat mieszka z rodziną w Michałowicach.

Kayo Nishimizu uczy gry na fortepianie, a także pracuje jako tłumacz i nauczycielka języka japońskiego. Czynnie uczestniczy w organizacji koncertów i wydarzeń na rzecz promocji kultury i integracji różnych kultur w Polsce i Japonii. Jest wielką propagatorką muzyki Fryderyka Chopina. W 2004 roku rozpoczęła cykl koncertów "Dzieła wszystkie Fryderyka Chopina". Do października 2009 roku zagrała przed publicznością wszystkie dzieła solowe wielkiego kompozytora. W latach 2010-2011 wykonała mniej popularne utwory Chopina, takie jak pieśni, czy muzykę kameralną, a utwory napisane z orkiestrą grała z kwintetem. Obecnie pracuje nad projektem 21 albumów "Chopin's Music & Stories by Kayo"

Ciekawostką jest, że Kayo Nishimizu osiedliła się w Michałowicach za sprawą prof. dr hab. Jerzego Sterczyńskiego, pomysłodawcy i głównego organizatora "Michałowickich Wieczorów z Muzyką Klasyczną". Profesor Sterczyński w ramach wprowadzenia opowiadał jak Kayo Nishimizu trafiła do Polski, z kolei artystka zrewanżowała się opowieścią jak spotkała prof. Sterczyńskiego.

Koncert rozpoczął się Walcem "Miniaturowym" Des-dur op. 64 nr 1, potem była Fantazja Impromtu cis-moll, Etida E-dur, op. 10 nr 3, Scherzo h-moll op. 20, Etiuda "Rewolucyjna" c-moll op. 10 nr 12, Walc Es-dur op. 18, Nokturn Es-dur op. 9 nr 2, preludium "Deszczowe" Des-dur op. 28 nr 15, Marsz żałobny z Sonaty b-moll op. 35, 2 Mazurki B-dur op. 7 nr 1 i cis-moll op. 63 nr 3, a na zakończenie polonez As-dur op. 53.

Artystka nie ograniczyła się jedynie do wykonania utworów. Każdy poprzedzała opowieścią o jego genezie i samym Chopinie, co dodało "Wieczorowi" niezwykłego charakteru.

 

Opublikowany przez: Marcin Bójko