Innowacje w przedszkolu w Nowej Wsi
129Dzieci wykorzystywały naturalne materiały do zabaw, podczas których brudziły siebie i wszystko dookoła. Wychowawcy razem z podopiecznymi starali się sprostać maksymie „brudne dziecko – szczęśliwe dziecko”.
Podczas jesiennych zajęć dekorowali drzewo farbowanym ryżem oraz robili jeżyki z ziemniaków. Na koniec wszystko zostało zniszczone i wymieszane. Dzieci deptały po jesiennej ścieżce sensorycznej – mchu, liściach, kasztanach.
W zimie wytworzyli w sali śnieg z mąki ziemniaczanej i oleju. Wspólnie z Panią Dyrektor, Jadwigą Jodłowską lepili bałwany. Bawili się w cieczy nienewtonowskiej, którą dzieci określiły jako zimowe slajmy. Dzieci dotykały lodu oraz spacerowały po błękitnych piórkach, foli aluminiowej i kaszy mannej.
Wiosnę przedszkolaki wraz z nauczycielami przywitały z przytupem – stopami umoczonymi w farbach kolorowały wiosenną ścieżkę. Na sucho farbowały sól i wytworzyły kolorowe motylki, które zabrały o domu.
Wraz z nadejściem lata dzieci poczuły odrobinę plaży pod stopami, szukając w piasku muszelek. Wspólnie farbowały ryż i makaron, z których później powstała bardzo apetyczna kolorowa tęcza. Na sam koniec tworzyły babki i zamki ze wszystkiego, z czego się dało.
Zabawa była wspaniała, przez co każde kolejne zajęcia były przyjmowane wśród dzieci z coraz większym entuzjazmem.
Marlena Makowska