"Wiem jak segregować" - podsumowanie akcji w szkole w Michałowicach
52Konkurs i warsztaty dla klas 0
Podczas warsztatów najmłodsi uczniowie dowiedzieli się na czym polega właściwa segregacja odpadów oraz recykling, czyli ponowne wykorzystanie surowców, z których zostały zrobione. Zerówkowicze już wiedzą, że z rolek papierowych mogą powstać ekologiczne karmniki lub pojemniki na kredki, zaś szklane słoiki można wykorzystać do stworzenia wazonów czy lampionów. Takie działania i ponowne użycie odpadów pozwalają chronić środowisko, które jest domem dla wszystkich żywych istot na Ziemi.
Zdobytą w trakcie warsztatów wiedzę mogli wykorzystać w konkursie, który był końcowym etapem podjętych działań.
Laureaci konkursu:
1. Julia Chodkowska
2. Cyryl Iciak
3. Barbara Przychodzka
Gratulujemy!
Konkurs dla klas 4-8
Zainteresowani uczniowie mieli za zadanie wykonanie plakatu na temat segregowania odpadów, który miał zawierać czytelne informacje na temat poszczególnych frakcji odpadów.
Celem konkursu było wzbudzenie ich wrażliwości ekologicznej, zdobywanie wiedzy dotyczącej zasad prawidłowej segregacji odpadów i ograniczania ich powstawania. Tematyka poruszana była na zajęciach plastycznych.
Do konkursu zgłoszono 51 prac. Komisja konkursowa oceniała zgodność pracy z tematem, pomysł, samodzielność wykonania oraz estetykę.
Nagrodzeni uczniowie:
I miejsce – Julia Stachurska IV a
II miejsce – Bianka Błaszak VII a
III miejsce – Lilianna Pigiel VII a
Wyróżnienia
Yuliia Bilokur IV e
Jan Gajek VII b
Milena Pigiel IV d
Antonina Stępień IV a
Milena Walkiewicz IV d
Wszystkim uczniom składamy serdeczne gratulacje i podziękowania za udział w akcji „Wiem jak segregować”.
Projekt „Działaj dla klimatu. Inicjatywy podnoszące świadomość ekologiczną w szkołach w gminach Brwinów i Michałowice w partnerstwie z Sandgerdi Elementary School z Islandii” korzysta z dofinansowania korzysta z dofinansowania o wartości ponad 2,9 mln zł w ramach Mechanizmu Finansowego EOG. Fundusze EOG to wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Projekt otrzymał również dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości ponad 0,5 mln zł.